Detailed Notes on بیماری زونا راه درمان

Wiki Article

دوست عزیز و همراه گرامی، لطفا توجه داشته باشید اگر چه این مطلب و سایر مطالب سایت توسط متخصصین هر حوزه تهیه شده است لیکن این مطلب فقط جنبه‌ی آموزشی و اطلاع‌ رسانی دارد و پیش از استفاده از توصیه‌های آن حتما با یک متخصص مشورت کنید.

وقوع زونا بعد از سن ۵۰ سالگی بسیار شایع است، اما اگر فردی قبلا مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد، زونا می‌تواند در هر سنی ظاهر شود. ​

محققان دریافته‌اند عدم توجه عاطفی، فیزیکی و مراقبتی دوران کودکی، نقش مهمی در ایجاد این اختلال در نوجوانی و اوایل بزرگسالی دارد.

لازم به ذکر است پارانوئیدها، هذیان یا توهم ندارند. توهم و هذیات در افراد مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، اختلال اسکیزوافکتیو و دوره های شیدایی شدید در اختلال دوقطبی دیده می شود.

گالیله، مرکز بین‌المللی سنتز بخش تاریخ علم، ترجمه ناصر موفقیان، ص ۱۴

هرچند تحقیقات بیشتری نیاز است تا متوجه شویم چرا این عوامل احتمال ابتلا به این اختلال را بیشتر می کنند و چگونه استرس و تروما در ایجاد آن نقش دارد.

کاهش استرس با انجام فعالیت‌های آرامش‌بخش، مانند تماشای تلویزیون، خواندن کتاب، معاشرت با دیگران، گوش دادن به موسیقی یا مشغول شدن با انواع سرگرمی‌

کریپلین با استفاده از این ریشه لغوی این بیماری، نامی جهت تشخیص افکار توهمی به وجود آورد. بنا به تعریف او هرگونه افکار توهمی، بدون احساسات خودآزارانه، در این دسته می‌گنجند.

به‌علاوه، متخصصان این واکسن را برای کسانی که آبله مرغان یا زونا نداشته‌اند توصیه می‌کنند.

هر کسی که در گذشته به آبله مرغان مبتلا شده است، ممکن است گرفتار زونا شود. اکثر افراد در عرض ۲ تا ۶ هفته بهبود می‌یابند، درمان زونا در خانه اما احتمال دارد بعضی از آن‌ها عوارض شدیدی را تجربه کنند.

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که واکسن ایمن است، هر چند که برخی کودکان ممکن است برخی از عوارض مانند وجود درد در محل تزریق. تب و جوش خفیف، درد و خشکی موقت مفصل را تجربه کنند.

علائم بیماری (مثل درد و بثورات) در نزدیکی چشم ظاهر شده‌اند. در صورت درمان نشدن، عفونت ممکن است به آسیب دائمی چشم منجر شود.

خلاصه اینکه چون روشنفکر به‌طور فطری موجودی معترض است، اعتراض پایان ناپذیر او سبب می‌شود مدام در معرض بی‌مهری و تهدید باشد و به ویژه مورد هجوم و آزار حاکمان و صاحبان قدرت، ثروت و دانش قرار بگیرد. از این رو روشنفکر یا از حکومت وحشت دارد و از چوبه دار می‌هراسد یا از هم طبقه‌هایش و از اینکه در صدد تخریب و حذف او برآیند و از گردونه رقابت بیرونش کنند.

آیا مشکلات پزشکی دیگری با اختلال شخصیت پارانوئید مرتبط است؟

Report this wiki page